mirakel.. pfft

Mirakel är i mina öron och i mitt tycke nånting som "Gud" ger människor. Gud existerar inte - Mirakel finns inte.
Eller?
Jag tror på att det finns nånting, nånting oförklarligt och nånting alltför komplicerat för man ska kunna förstå. Människor har en självbevarelsedrift, teater, musik, kultur, identitet. Saker som gör människor till människor. Det är rätt ologiskt att allt blir svart efter döden. Himlen och helvetet? Nej för fan. Olika dimensioner varav en kan betraktas som helvetet? Jo.. kanske, varför inte?
Men saken kvarstår ju.. Mirakel, dessa jävla mirakel..

"Ett mirakel är en oväntad och uppseendeväckande händelse, ofta betraktad som övernaturligt eller gudomligt ingripande."

Ibland kan jag läsa om nånting då jag verkligen tänker "Wow detta -är- verkligen ett mirakel". Som ex en kvinna i amerika som satt i rullstol och satt på muggen, så slog blixten ner och hon kunde gå. Efter ett par år så tog det ut och hon blev allt mer rörelseförhindrad och tillslut förlamad.. Vad händer? Blixten slår ner -igen- och hon kan gå.
Det är uppseendeväckande.
Det är oväntat.
Det är ett mirakel.
Det som däremot inte borde räknas som nåt jävla mirakel är saker som händer jämt och ständigt. Någon som blir dödsförklarad av en tattarläkare och "mirakulöst vaknar till liv" (Ex där en människa hamnar i en slags koma och hjärtslagen går ner på en/minut) eller barnafödsel.
Läste en artikel på aftonbladet där en relativt tjock brud födde en unge i hallen medan hennes kille var och handlade snus. Artikeln löd "MIRAKEL FÖDSELN!!"
nej, dåre.. Det är inget mirakel. Hon hade haft en p-stav, som orsakar att man slipper mensen eller att den kommer jävligt oregelbundet. I detta fall trodde hon det var pstaven som kickade in men det var i själva verket graviditeten. Alla drabbas inte av ömmande bröst och morgonillamående. Och eftersom hon var relativt stor så "syndes" det inte att hon var gravid. Alla får inte den största gravidmagen under graviditet.

truly?

Kommentarer
Postat av: Daniel

Mirakel ?!



Mirakel är att få ostört spela sitt favoritspel.

Mirakel är att få äta sin dubbla ostburgare med pommes

Mirakel är att få TVÅ tuggumin i automaten för EN krona!

Mirakel är att jag är förbenat nöjd med mitt jobb o liv för stunden.



I övrigt. Jovisst finns det "mirakel" men att sätta dessa i relation till religion eller annan krimskrams som paranormala företeelser är ... Hmmm...



;-)

2011-07-19 @ 07:56:51
Postat av: Arykah

Haha precis! Med så lika åsikter som vi har, undrar jag ibland om du är en manlig jag från en annan dimension?

2011-07-21 @ 20:11:47



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0