Superhjältar kan de dö?

Spindelmannen..
Vi säger adjö till dig,
tackar dig för dessa senaste 30 år.
Och så säger vi hej till Miles Morales!
som kommer fylla Peter Parkers skor
efter hans död..

Ja tjena.. för det kommer att hända, verkligen..
Peter Parker

Miles Morales.


Ultimate Spidermans förläggare - Alex Alonso säger till NY post
"– Vi tror att läsarna kommer att falla för Morales på samma sätt som de föll för Parker."

Jag trodde först när jag läste artikeln om att Peter kommer dö, och bli ersatt av en afro/latinamrikansk kille att min deprission gått så pass långt att jag fått vaneföreställningar. Eller att nån då hade spetsat min kopp choklad med LSD. Men icke. Det var bekräftat. Seriens Föreläggare har gått ut med att Spiderman aka Peter Parker dör i en slutgiltlig strid med green goblin (han dog i början av juni, serie #160 Ultimate Spiderman) Och inte nog med det, han blir ersatt av Miles Morales vars enda gemensamhet med Peter Parker är att vara en godhjärtad kille från förorten. Precis som Robert Englund fick -sin- Freddy Krueger ersatt av jackie hall whats his fucking face.. Varför gjorde dom detta då? Jo, enligt Alex Alonso så "lever vi numera på 2000 talet och måste representera vår tid och vår mångkulturella värld". SERIÖST?! Vi har alltid levt i en mångkulturell värld! Är det ett svar till att avliva en kär superhjälte bara för att fylla med en afro/latin amerikansk??

Det handlar inte för fem jävla öre att han är en mulatt.. Han skulle lika gärna kunna vara albino, kines, turk eller alien. Jag hade fortfarande vart lika förbannad. Superhjältar existerar inte i sitt universum uteslutande av vita hetrosexuella män. Och även -om- det var så, varför inte bara kunna komma på en NY superhjälte istället för att strippa av Peter Parker till huden för att ge kläderna till en ny?
Spiderman ÄR och FÖRBLIR
Peter Parker


Jag vet att alla kanske inte har lika stor kärlek till övers för superhjältar som jag. Men Spindelmannen har alltid liggat mig varmt om hjärtat. Inte bara -med- kostymen utan även utan. Jag växte upp med 90 talets tecknande serie, numera kan jag känna igen mig själv. Rätt nördig ensamvarg, bred kunskap innom för andra ointressanta delar och stor portion humor även när situationen är som värst.

Det här sker "endast" i Ultimate Spiderman universumet - den serien jag älskar dock..
Får hoppas att Marvel och DC Comics inte kommer med såna här hel IDIOTISKA ideer..

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0