Spara och slösa?

Jag har båda dessa karaktärsdrag i mig, kanske att det lutar lite mer åt slösa. Är det nåt jag älskar är det att köpa små gåvor och presenter åt mig (och andra såklart). Men jag vet vad jag själv vill ha och det händer att jag glider in i en liten bubbla av glädje när jag väl har införskaffat det min åtrå för matrialismen suktar efter.

Inom detta år.
Kommer det:
Mass effect 3
Skyrim
Star Wars: The old republic.

Dessa tre spel är något jag måste ha. Och jag menar verkligen måste. En snabb genomgång om dem, samt varför de är så innåthelvete åtråvärda! Vi tar och börjar med Mass effect

Mass Effect är utvecklat av Bioware, som har gjort Dragon age. De som älskar spel, vare sig det är rollspel, sci fi eller fantasy måste ha hört något av dessa tre. Mass Effect låter en spelaren välja en männsklig avatar - Shepard. Som på skeppet Normandy har rollen som kommendör och Elitsoldat. I första spelet så åtar man sig uppdraget att stoppa Saren Arterius, en Turian som planerar att ta över galaxen och tidigare var en spectre (Elitsoldater som anförtrotts en extraordinär auktoritet av Citadel council, inkluderat krafter att avgöra liv eller död för galaxens invånare) I det andra spelet så har spelet sin början, där det första spelet har sitt slut. Importerar man sin karaktär från det första, till det andra spelet så har både beslut och handlingar en inverkan på handlingen i det andra spelet. Mass Effect 3 börjar med att Shepard befinner sig på jorden för rättegång till följd av händelser från Mass Effect 2. Under rättegången är jorden attackeras av Reapers. Med mörka odds emot sig, tvingas Shepard att fly från planeten för att samla stöd från främmande civilisationer och montera ett motangrepp och samtidigt behöva ta itu med Cerberus som bestämmt att vända sig emot Shepard. (Det är en männsklig överlevnads paramilitär grupp, ledd av the Illusive man som har en stor roll i andra spelet)

Och varför vill jag då ha detta spel?
Det är simpelt, först.. ITS FUCKING AWSOME!!!!!!!!!!1ONE. Sen är det att även om du följer en väg, att spelet har en början samt ett slut och inte så många sidospår så är den enda som kan bestämma dess väg -du-. I varje dialog och handling finns det beslut, beslut man själv måste välja, vare sig det är gott eller ont. Och alla beslut har konsekvenser, till det bättre eller sämre. Detta spel är ju som sagt utvecklat av Bioware, och de är ett sånt spelföretag man vill se mer av. Istället för pengakåta slashasar som vissa är, blizzard , så kan man utan tvekan sjunka in i en science fictionvärld - hundratals år in i framtiden där människorna numera har förstört sin egen planet och samarbetar och motarbetar med andra raser i jakten på en bättre galax. Själ och hjärta är två huvudingredienser i detta spel och en fantastisk möjlighet om du vill koppla bort verkligheten för en stund. Eller bara njuta av en fantastisk grafik, förjävla fin och detaljerad miljö, karaktärer och dialog.



Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0