Skyrim

Holy shit what is this, forged in gods very flames? Do my nies, tell me lies - a new elder scroll game!
Och JA för helvete, när jag såg trailern reagerade jag exakt som killen i denna video
Förutom att jag hade lite svårt att få bånge.. av förståliga skäl..

Skyrim, Skyrim, what the fuck is skyrim? Det är det senaste spelet i Elder scrolls serien. Nummer 5.
Så dess fullständiga namn? Elder Scrolls V: Skyrim. Och trailern som killen ovan kollar på, som både jag och han blir så exalterad över?

I de tidigare spelet som jag spelat, Elder Scrolls: Morrowind och Elder Scrolls: Oblivion så är det en sak som slagit mig, som detta spel har ytterst få andra har. Nämligen möjligheter till fullo. Du gör inte din karaktär från början till en krigare, till en präst.. en magiker eller nån jävla lönnmördare. Du gör en karaktär utav ett antal olika raser (tror det är 9 stycken) och genom spelets gång kan man gå med i olika gillen, mage guild, thieves guild, fighters guild och så vidare. Så samtidigt som man kan bli medlem i alla olika gillen, eller bara ett, åtar man sig uppdrag och för varje uppdrag, blir befodrad och slutar till sist som ledaren för gillet. Grafiken har alltid vart fantastisk - före sin tid. Dialogen och genomgångarna är dock inte lika utvecklat som hos biowares spel. Utan Har du två personer du ser, en tjuv (som stjäl för att ha råd med mat till sin familj) och ett offer (som blir rånad är en nobel, men har fickorna överrösta med pengar), då har du inte multipella val, att jävlas med båda, att hjälpa båda, att hjälpa en av dem? Man har bara tillgång att göra det sistnämnda. Men det menas inte med att spelet är tråkigt för det, långt ifrån! Själv kör jag alltid antingen som Khajiit eller Argonian ;) (katt ras, och ödle ras)

Handlingen i det tredje spelet då?
Skyrim tar vid sin historia tvåhundra år efter händelserna som tog plats med Oblivion, i landet Skyrim (I nordernas hemland, nordisk mytologi? Hell yeah!) Landet ligger i civilkrig efter mordet på deras kung. Samtidigt så har Guden Alduin tagit en köttslig form av en enorm drake och sätter ut över land och rike för att förstöra världen. Som spelare så är du den sista levande Dobakhiin (drakfödd) och måste besegra Alduin för att kunna rädda världen från förgörelse.


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0