Kräftor!!

Det finns två gånger per år jag blir som ett litet barn på nytt. Halloween och augustimånaden.
den åttonde månaden i året är just på grund utav kräftor. Svenskarnas besynerliga böjelse för dessa vattenlevande skalbaggar. Keh, vi klagar på att kineser äter penisar, indonesier ank-foster och aborginer äter feta vita larver. Undrar hur dom ser oss? När vi rusar in i affärerna och drar varandra i håret och biter varandra i fingrarna för att roffa åt oss det svarta guldet.

Så finns det ju åtskilliga sätt att avnjuta dessa, själv framför teven, tillsammans med en god vän eller en älskare, eller med en massa vänner och familj på kräftskiva. Vissa har tilloch med hatt på sig, en sed som jag aldrig har förståt. Typiskt svenskt, lägga in sprit sång och dans med måltider och höjdpunkter.
Själv äter jag helst med min söt, eller endast ett par vänner, utan hatt och sång.. Spriten får ju gärna förekomma men man behöver väl inte sjunga en lovsång innan man sveper i sig en 4 hembränt?

Vi köpte kräftor idag, 3 kilo blev det som vi kokade. Tragiskt nog försökte jag spela in 4 filmer för skojs skull med kräftorna men min kille förstörde allihopp genom att antingen avbryta eller försöka få min uppmärksamhet... suck. Nåja, dom ska avnjutas till nästa vecka iallafall! det ser jag verkligen fram emot

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0